אגף שוק ההון מבקש להסדיר את אופן התנהלותם של הגופים המפוקחים במסגרת בירור תלונות ציבור

החוזר קובע כי על הגורם המפוקח להשיב בכתב לפניית הפונה שהועברה אליו בידי הממונה באופן מנומק ומפורט ולצרף לתשובתו את כל המסמכים אשר נוגעים לבירור הפנייה לרבות המסמכים שעליהם נסמכת התשובה.13/11/2008

טיוטת חוזר להסדרת בירור תלונות מבוטחים

אגף שוק ההון מבקש להסדיר את אופן התנהלותם של הגופים המפוקחים במסגרת בירור תלונות ציבור

בטיוטה שפרסם הממונה על שוק ההון נקבע אופן ההתנהלות של הגופים המפוקחים – חברות הביטוח, חברות מנהלות, סוכנויות ביטוח, סוכני ביטוח, יועצים פנסיוניים וסוכני שיווק פנסיוניים בטפלם בפניות ציבור שהממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון מברר.

החוזר קובע כי על הגורם המפוקח להשיב בכתב לפניית הפונה שהועברה אליו בידי הממונה באופן מנומק ומפורט ולצרף לתשובתו את כל המסמכים אשר נוגעים לבירור הפנייה לרבות המסמכים שעליהם נסמכת התשובה.

החוזר קובע את המידע הנדרש שעל מפוקח להמציא וקובע כי הגורם המפוקח לא יהיה רשאי להוסיף טיעונים ומסמכים שלא נכללו בתשובה הראשונה. החוזר קובע מועדים להמצאת המידע וקובע כי התשובה תועבר לממונה דרך אתר האינטרנט של פניות הציבור. החוזר גם קובע את אופן השגת המסמכים שנמצאים בידי המבוטח בלבד.