הוגשה תביעה ייצוגית נגד רשתות השיווק הגדולות בגין אי סימון תאריך תפוגה על מזון רגיש בתפזורת

עו"ד רם גורודיסקי הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד רשתות שיווק גדולות, ביניהן שופרסל, רמי לוי, יינות ביתן, חצי חינם וטיב טעם. התביעה עוסקת בהפרת תקנות הסימון והמידע לצרכן, בכך שהרשתות לא סימנו את תאריך התפוגה של מוצרים רגישים הנמכרים בתפזורת, כגון בשר, גבינות ומוצרים אחרים הנדרשים לאחסון בקירור.

על פי התביעה, הרשתות מכרו לצרכנים מוצרים רגישים מבלי לציין את תאריך התפוגה, דבר המגביר את הסיכון לבריאות הציבור ומוביל לבזבוז מזון בשל אי היכולת לדעת מתי המוצרים עלולים להתקלקל. לטענת התובעים, מצב זה מהווה הטעיה ופגיעה באוטונומיה של הצרכנים, שכן נשללה מהם היכולת לקבל החלטה מושכלת על רכישת המזון.

הסועדים המבוקשים כוללים פיצוי כספי לצרכנים שנפגעו והוראה לרשתות להקפיד על סימון מלא וברור של תאריך התפוגה של מזון רגיש, בהתאם להוראות החוק.